söndag 30 mars 2008

Fredags besök på djursjukhuset!!!!

När jag kom hem från skolan med mina två kompisar så skulle jag skära grönsaker till mina marsvin.
Men sen så såg jag att mitt ena marsvin Snobben hade mycket kladd runt ögat, så då tog jag upp han för att ta bort det men sen såg jag att hans ena öga var lyssande blått och marsvin har svarta ögon, så en av mina kompisar sa att han kanske är blind då började jag gråta och ringde mamma.
Jag grät mycket så hon hörde ej vad jag sa, så jag gav luren till min ene kompis så fick hon berätta, som tur var mamma redan påväg hem för att hon slutade tidigare.
När hon kom hem såg hon det och ringde först pappa på jobbet.
Sen ringde hon djursjukhuset och så sa dem att vi fick komma direkt om vi ville.
Men jag och mina kompisar skulle öva en dans till skolans mimfestival, men det var svårt att konsentrera sig, så jag sa till mina kompisar att dem kunnde gå hem till en av dem andra, så fick jag följa med mamma.
Vi fick vänta i ca. en timme sammanlagt och sen tittade hon på ögat och så var det ett frö från deras hö som hade åkt in i ögat, och skadat hornhinnan.
Hon sa att vi skulle få en lapp så vi kunde droppa in droppar i hans öga tre gånger om dagen.
Och så fick vi beställa en ny tid till om två veckor så ska vi se om han är blind eller om han har nån skada som ej går att laga.
sen fick vi stressa iväg till massor av affärer, så hela dagen blev stressig.

Får se hur det blir.
//Tjohoppsan.

Etiketter: